Droga do maratonu
Zanim zdecydujesz się na królewski dystans zapewne masz już za sobą sporo wybieganych kilometrów, nie jeden start mniejszy czy większy i znasz swój organizm i możliwości. 
Po pierwsze: Podejmij wyzwanie, poszukaj odpowiedniej imprezy dla siebie i zapisz się na liście startowej. 
Po drugie: Zadbaj o żywienie. Gdy przygotowujemy się do maratonu, nawyki żywieniowe nieco się zmieniają. Tydzień przed  wyścigiem to czas na kumulowanie energii z jedzenia i upewnienie się, że nasze ciała są gotowe do startu. 
Po trzecie: W dniu wyścigu musisz być pewein, że wszystko jest przygotowane, w tym twój strój i buty. Mamy w Brooks wiele modeli butów idealnie dopasowanych na dystans maratoński. Miedzy innymi nowy model buta do biegania Brooks Ghost 12. Podeszwa środkowa buta BioMoGo DNA i DNA LOFT jest idealnie zamoryzowana dzięki swojej właściwej miękkości i wytrzymałości. Ghost 12. Staraj się zachować spokój w ten dzień, może pojawić się wiele zmiennych które mogą wpłynąć negatywnie lub pozytywnie. To jak się dostosujesz do tych zmiennych zadecyduje o twoim sukcesie. 
DZIEŃ STARTU
Staraj się zachować spokój w ten dzień, może pojawić się wiele zmiennych, które mogą wpłynąć negatywnie lub pozytywnie. To jak się dostosujesz do tych zmiennych zadecyduje o twoim sukcesie. 
Start jest zwieńczeniem twoich przygotowań. Czasami jest powolny, czasem zczynasz za szybko, czasem biegniesz zgodnie z planem. Czasami finisz jest świetny, a czasem masz wrażenie, że nie dotrzesz do mety. Grunt to wyciągnąć lekcję na przyszłe starty. 
PAMIETAJ O WODZIE!
Pamiętaj o przystankach na wodę.

Po maratonie pamiętaj jak ważna jest regeneracja, odpocznij , przeanalizuj błędy i zaplanuj przyszłe starty.
Powodzenia!