5 porad jak przetrwać długie wybiegania

środa, 28.11.2018 autor:
5 porad jak przetrwać długie wybiegania

Jeżeli trenujesz do półmaratonu, maratonu czy do biegu ultra, długie wybiegania pojawiają się w twoim planie treningowym dosyć często. To, że biegasz 10, 15 czy 20 km nie oznacza, że musisz czuć się niekomfortowo. Oto pięć wskazówek które pozwolą Ci przetrwać kolejne długie wybiegania.

Nawodnienie i dieta

Po pierwsze - planuj! Jeżeli zamierzasz robić bardzo długie wybiegania zadbaj już dzień wcześniej o prawidłowe nawodnienie organizmu oraz odpowiednią dietę. Rozpoczęcie treningu odwodnionym i głodnym szybko cię zniechęci.

Planowanie trasy

Po drugie, zastanów się gdzie na trasie są toalety lub punkty, w których możesz się napić czy odpocząć. Twoje ciało może zupełnie inaczej reagować na długie treningi.

Odpowiedni ubiór

Po trzecie, ubierz się odpowiednio na bieg. Chyba najgorsze co może być na długim biegu, to wbijające się spodenki, niewygodne skarpetki czy obcierająca się koszulka. Jeżeli natomiast biegasz późnym wieczorem pamiętaj o odblaskach - bezpieczeństwo przede wszystkim.

Sprawdzone obuwie

Po czwarte - pamiętaj, że nowe buty to nie jest dobre rozwiązanie na długie trasy. Staraj się najpierw wybiegać buty na krótkich trasach, aby nie ryzykować obtarć.

Motywująca muzyka

Po piąte - spróbuj biegać z muzyką, stwórz swoja własną playlistę motywujących utworów.

Powodzenia! Nie poddawaj się!

BLOG Udostępnij na facebooku

Blog Brooks Running

Od pasji do biegania przez życiowe mądrości, których bliżej jesteś w momentach sam na sam, z każdym pokonywanym kilometrem. Blog dla biegaczy, o biegaczach i tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że nimi będą. Na to nie ma szczepionki, infekcja rozprzestrzenia się szybko. Jeśli chcesz stać się silniejszy, poszukać motywacji, poczytać o nowinkach - znajdziesz to z nami. Nie ma dla nas znaczenia kim jesteś teraz, ale kim możesz być.

Ostatnie wpisy na blogu

Tagi

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM