Bieganie zimą - 10 porad, które ułatwią Ci bieganie podczas mroźnych dni

czwartek, 06.12.2018 autor:
Bieganie zimą - 10 porad, które ułatwią Ci bieganie podczas mroźnych dni

Dni coraz krótsze, temperatury niższe, ciemno, ślisko... Na samą myśl nie chce się wychodzić z domu, ale my biegacze nie jesteśmy niedźwiedziami i nie popadamy w sen zimowy. Mimo trudniejszych warunków trenujemy także zimą.

Oto wskazówki, które zmotywują cię do treningu zimą!

1. Dobry trening w mroźne dni jest wart inwestycji - potrzebujesz wysokiej jakości ubrań.
Posiadanie dobrych ubrań pozwala mi w pełni cieszyć się treningiem. Ogrzane ciało i delikatny powiew chłodu na twarzy! Mój ulubiony zestaw: Dash 1/2 Zip Nightlife, Canopy Jacket Nightlife, Greenlight Tight Nightlife.

2. Pamiętaj o tym, co poczujesz po biegu - będziesz szczęśliwszy, silniejszy i usatysfakcjonowany. Nie dasz się zimowym depresjom.
Trudno w tym okresie być na pełnych obrotach, podczas gdy słońca prawie nie widać, dlatego trzeba się wspomagać dobrą dietą i treningiem.

3. Poprawiaj swoją szybkość – być może u Ciebie w mieście znajduję się bieżnia wewnątrz hali, która Ci to ułatwi.

4. Podgrzej się przed wyjściem :-) - biegaj w miejscu, zrób pompki, przysiady, pajacyki. Rozgrzej swoje mięśnie już przed startem, ponieważ w niskich temperaturach organizm jeszcze bardziej narażony jest na kontuzje.

5. Dostosuj trening do panujących na dworze warunków - wiadomo, że na oblodzonym chodniku nie zrobisz treningu szybkościowego. Pamiętaj o swoim bezpieczeństwie.

6. Jesteś singlem lub samotną mamą? Poproś o pomoc przyjaciół, rodzinę. Wiemy, że bieganie jest dla Was bardzo ważne. Rozumiemy, że często jest to jeden z priorytetów, dlatego nie bój się poprosić o wsparcie najbliższych, aby zajrzeli do dzieci od czasu do czasu podczas Twojego treningu :-)

7. Może warto zostać morsem? Może właśnie, to wzmocni Cię i pomoże w walce z niskimi temperaturami?

8. Jeżeli czas Ci na to pozwala, biegaj w okolicach południa - temperatura w tym czasie powinna być najwyższa.

9. Biegaj ekipą – nie ma nic lepszego jak paczka ludzi motywująca się wzajemnie podczas treningu. Nawet jeżeli Ty nie chcesz, kolega czy koleżanka może pomóc Ci wyjść z domu i zrobić super trening.

10. Po prostu to zrób! Rusz się z domu! Walcz ze sobą, walcz z trudnym bieganiem, wyjdź ze strefy komfortu. Pamiętaj im więcej trudu i wysiłku za treningach, tym przyjemniejsze są zawody! :-)

...a po treningu ciepła herbatka z nutą cynamonu, kardamonu i imbiru. :-)

BLOG Udostępnij na facebooku

Blog Brooks Running

Od pasji do biegania przez życiowe mądrości, których bliżej jesteś w momentach sam na sam, z każdym pokonywanym kilometrem. Blog dla biegaczy, o biegaczach i tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że nimi będą. Na to nie ma szczepionki, infekcja rozprzestrzenia się szybko. Jeśli chcesz stać się silniejszy, poszukać motywacji, poczytać o nowinkach - znajdziesz to z nami. Nie ma dla nas znaczenia kim jesteś teraz, ale kim możesz być.

Ostatnie wpisy na blogu

Tagi

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM