Trening mięśni brzucha dla biegacza

piątek, 09.11.2018 autor:
Trening mięśni brzucha dla biegacza

Podczas biegania bardzo ważne są mięśnie brzucha. Nasz ekspert przygotował dla Was prosty zestaw ćwiczeń, który pomoże je wzmocnić. Ćwiczenia te możecie wykonywać praktycznie wszędzie - w domu, na siłowni i nawet na dworze.

Ćwiczenia dla biegacza - rowerek

Ćwiczenie 1. Rowerek

Kładziemy się na plecach, odcinek lędźwiowy (czyli dolny odcinek pleców) musi być "przyklejony" do podłoża, unosimy nogi w górę i uginamy pod kątem prostym, następnie wykonujemy okrężne ruchy nogami, takie jak podczas jazdy rowerem.

Takich "rowerków" wykonujemy ok. 15-30, w zależności od poziomu wytrenowania.

Ćwiczenia dla biegacza - przyciąganie kolan

Ćwiczenie 2. Przyciąganie kolan

Przechodzimy do podporu przodem, następnie na zmianę przyciągamy raz prawe raz lewe kolano do klatki piersiowej.

Liczba powtórzeń powinna wynieść 15-30, w zależności od poziomu.

Ćwiczenia dla biegacza - deska

Ćwiczenie 3. Deska

Inaczej "plank" jest to ćwiczenie statyczne, angażujące prawie wszystkie mięśnie, a szczególnie mięśnie głębokie brzucha.

Przechodzimy do podporu na przedramionach, łokcie trzymamy pod barkami, utrzymujemy ciało w jednej linii, ściągamy łopatki, spinamy mięśnie brzucha i pośladki.

W takiej pozycji staramy się wytrzymać ok. 30 sekund.

Ćwiczenia dla biegacza - spięcia brzucha

Ćwiczenie 4. Spięcia brzucha

Kładziemy się na plecach, lekko uginamy nogi, ręce kładziemy za głową i wykonujemy spięcia brzucha lekko unosząc tułów. Pamiętaj, nie ciągnij głowy rękoma w górę, skup się tylko na mięśniach brzucha.

Liczba powtórzeń powinna wynieść 15-30 w zależności od poziomu wytrenowania.

Taki zestaw wykonujemy w 3 seriach, pomiędzy którymi odpoczywamy ok. 1 minuty. Liczbę powtórzeń i czas dostosuj do swoich możliwości.

PAMIĘTAJ! Liczy się systematyczność i stały rozwój.

BLOG Udostępnij na facebooku

Blog Brooks Running

Od pasji do biegania przez życiowe mądrości, których bliżej jesteś w momentach sam na sam, z każdym pokonywanym kilometrem. Blog dla biegaczy, o biegaczach i tych, którzy jeszcze nie wiedzą, że nimi będą. Na to nie ma szczepionki, infekcja rozprzestrzenia się szybko. Jeśli chcesz stać się silniejszy, poszukać motywacji, poczytać o nowinkach - znajdziesz to z nami. Nie ma dla nas znaczenia kim jesteś teraz, ale kim możesz być.

Ostatnie wpisy na blogu

Tagi

Porozmawiaj z nami
Czat udostępnia Firmao.pl CRM